Что такое минус слова в контекстной рекламе – эффективная реклама в Яндекс Директ и Google Ads без использования минус слов невозможна.
What do negative keywords mean??
Negative keywords are words that your ads will not be served for. They help reduce the number of non-targeted impressions and clicks, divide the target audience by intent, and significantly improve the effectiveness and quality of advertising campaigns.
Consider an example: ваша компания предоставляет услуги по укладке плитки. Соответственно главное ключевое слово – “укладка плитки”, в этом случае в запросах будут попадаться фразы такого типа “укладка плитки своими руками”. Так вот, фразу “своими руками” нужно обязательно добавлять в лист минус слов, чтобы объявление по запросу “укладка плитки своими руками” не показывалось. Почему клик по такой фразе приведет к напрасной трате бюджета очевидно. Если вы ищете суперклон , Супер Клон Ролекс – это то, что вам нужно! Самая большая коллекция поддельных часов Ролекс онлайн!
This was the simplest and most obvious example of negative keywords, but sometimes there are cases that you don't even know about.
Let's try to demonstrate such a case:
We can see above that companies that advertise self-leveling floor services did not cut off non-targeted requests well enough. You can, of course, say that such phrases will not lead to budget overruns, since people will not click on the ad. However, impressions for such non-targeted keywords will at least reduce CTR and lead to an increase in CPC.
In the next article, we will look at tools for working with keywords and effectively searching for negative keywords.